Image of Discipline page:

Text of Discipline page
-
BI Business Analist (Finance / IT)
posted 8 dagen geleden
Ben jij diegene die er voor zorgt dat onze BI zo ingericht wordt dat hij naar behoren werkt en aansluit bij de behoefte van de business? Krijg jij energie van het ophalen van de BI requirements en het vertalen naar business rapportages? Vind jij het leuk om development teams te helpen hun software live te brengen? Dan zoeken wij jou! Wat ga je doen? Als BI Business Analist ben je verantwoordelijk voor de analyse van AS-IS en het ontwerp van het TO-BE BI-landschap. De ideale kandidaat moet de visie en strategie inzake BI begrijpen, maar ook snappen welke data belangrijk is voor de verschillende stakeholders. Jij ontwikkelt een functioneel ontwerp voor de verschillende rapportages zodat de business goed weet wat er speelt binnen de organisatie. Om draagvlak te creëren ga jij met de verschillende stakeholders in gesprek om de behoefte te inventariseren en dit om te zetten in rapportages die helpen bij het behalen van de doelen. Daarnaast ben jij ook betrokken bij andere projecten om de organisatie LKQ Fource te veranderen naar een data gedreven bedrijf. Wat ga je nog meer doen in een week: • Je vertaalt de bedrijfsbehoeften naar BI-oplossingen; • Jij analyseert en interpreteert data, je verkrijgt inzichten, ontwikkelt relevante managementinformatie en documenteert de bevindingen; • Je gebruikt datamodellering om bevindingen te analyseren en suggesties te doen voor strategische en operationele verbeteringen en veranderingen; • Jij documenteert de mogelijke oplossingen en draagt uit hoe we onze BI verder kunnen ontwikkelen; en • Je communiceert uitkomsten en aanbevelingen over afdelingen heen, je bent een ambassadeur voor de BI en helpt om onzekerheid en bezorgdheid weg te nemen. Wie is onze ideale kandidaat? Onze ideale kandidaat vindt het leuk om met verschillende stakeholders te praten. Jij bent iemand die begrijpt wat de business nodig heeft en kan dit vertalen naar de achterliggende techniek zodat de technische mensen hiermee aan de slag kunnen. Jij spreekt beide talen. Daarnaast beschik je over: • Een afgeronde bachelors opleiding in de richting van Economics, Business of IT; • Relevante werkervaring in het BI domein bij verschillende bedrijven; • Een sterke persoonlijkheid en sociaal karakter, waarmee je je staande houdt in een uitdagende organisatie en makkelijk contact maakt met andere afdelingen; • Ervaring met het presenteren van oplossingen aan verschillende niveaus binnen de organisatie; en • Een uitstekend probleemoplossend vermogen. Het team Je komt terecht in een hecht (internationaal) team bestaande uit 11 Business Controllers. In dit team worden er genoeg gezellige uitjes gepland, zoals een keer per maand een Finance borrel en twee keer per jaar een team uitje. Daarnaast zul je veel gaan samenwerken met het BI team, bestaande uit een BI Manager en 3 Developers. Wat wij bieden Als BI Business Analist krijg je een uitdagende functie met de kans om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van LKQ Fource. Je bevindt je elke dag in het spanningsveld van business en techniek. Daarnaast kom je terecht in een grote, internationale organisatie met een open en informele werksfeer. Er zijn voldoende doorgroeimogelijkheden en krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen door middel van opleidingen en trainingen. In die dynamiek vind je arbeidsvoorwaardelijk bij ons: • Een salaris dat past bij de zwaarte van jouw functie; • Deelname bonusregeling; • Een leaseauto; • Een thuiswerkvergoeding van €4,- per dag; • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een uitstekende pensioenregeling, korting op diverse verzekeringen (collectieve zorgverzekering) en deelname aan bedrijfsfitness; • 25 vakantiedagen op fulltime basis en de mogelijkheid om voordelig extra verlofuren te kopen; en • Een persoonlijk keuzemenu, hiermee heb je de mogelijkheid om een deel van jouw arbeidsvoorwaarden af te stemmen op persoonlijke omstandigheden en wensen. Solliciteren? Enthousiast geworden over deze baan? Stuur ons dan jouw cv en motivatie via de button "Solliciteer'. Meer informatie? Neem dan contact op met Ewoud Lubbers, Director Business Control, via telefoonnummer 06 10 33 03 31. *Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
-
Application Engineer
posted ongeveer een maand geleden
Als Application Engineer bij LKQ Fource in Schiedam begeef jij je in jouw eigen ‘landschap’. Het is jouw terrein. Jij weet er alles van. Windows and Linux OS, IIS, DNS, certificates, basic SQL server and T-SQL, PowerShell scripting, SIEM, API’s en ERP-systemen maken jou blij. De route van de infrastructuur, van code tot backend, bewandel je feilloos. Jij bent de linking pin, zowel binnen de organisatie als bij de leveranciers. Jouw kennis wordt gekoesterd en vertaalt zich in een uitstekend salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een goede pensioenregeling, collectieve verzekeringen, bedrijfsfitness én een thuiswerkvergoeding. Jouw nieuwe uitdaging Als Application Engineer bij LKQ Fource in Schiedam ben je verantwoordelijk voor het technische applicatiebeheer. Van technische beheertaken en bijbehorende technische administratieve vastlegging loopt jouw toerental al snel op. Je vindt het fantastisch. Je monitort het volledige proces. Indien nodig stel je verbeterpunten voor. Een storing? Jij hebt de oplossing. Zelfs voor de lange termijn. En wat ga je verder doen? - Je documenteert de huidige architecturen en beoordeelt of er verbetering aangebracht moet worden - Je houdt je bezig met de migratie naar de toekomstige LKQ architectuur - Je bent verantwoordelijk voor de LKQ beveiligingsnormen in het hele applicatiepark en neemt hierin de leiding. Daarbij zorg je dat deze worden nageleefd (Application Security champion) Oeps, een storing na kantooruren. Jij bent bereid om de storing te verhelpen. Meer over LKQ Fource LKQ Fource levert in Nederland vanuit 100 vestigingen zo’n 250.000 verschillende auto-onderdelen aan onze opdrachtgevers. Wij beleveren onze opdrachtgevers secuur en razendsnel. Bovendien lopen we graag voorop in de markt en werken we actief en innovatief aan de toekomst van onze organisatie! Wij staan nooit stil en zijn constant op zoek naar nieuwe kansen in de markt. Daarnaast zitten wij in een sector die de komende jaren een transformatie ondergaat. Dat betekent… Een veranderende organisatie waar nog zeker niet alles volledig is uitgekristalliseerd. Hierdoor zijn er binnen onze organisatie een tal van doorgroeimogelijkheden! Samen met onze klant weten we wat er leeft op het gebied van automaterialen, ook als het gaat om banden, olie en vloeistoffen, gereedschap en equipment. Jouw team Je werkt binnen het Enterprise Application team, waar je verantwoordelijk bent voor het technisch en functioneel applicatiebeheer van verschillende applicaties. Samen met je collega's zorg je ervoor dat de applicaties foutloos draaien en je adviseert de organisatie over upgrades en het gebruik van functionaliteit. Jij bent de linking pin tussen programma-eigenaren, de ontwikkelgroepen en externe leveranciers. Met je collega's zorg je voor zowel het perfect draaien van de applicaties als de juiste werking van de applicaties in de gebruiksomgeving. Voor jou een extra uitdaging, want de organisatie is bezig met de ontwikkeling naar een nieuw IT-landschap. Over de sfeer hoef je je geen zorgen te maken. Reken op een hele collegiale werksfeer. We zijn altijd bereid elkaar te helpen en mee te denken aan de oplossing. Wat jij meebrengt Als Application Engineer bij LKQ Fource in Schiedam ga je het gesprek aan met stakeholder. Je schakelt regelmatig met de Head of customer applications en de head of enterprise applications. Jouw voet staat al op het gaspedaal. Jij staat te popelen om te beginnen. Daarvoor breng je de nodige kennis en ervaring mee: • Hbo werk- en -denkniveau • Diepgaande kennis van Windows and Linux OS, IIS, DNS, certificates, basic SQL server and T-SQL, PowerShell scripting, SIEM • Uitgebreide kennis van API’s, ERP-systemen en financiële applicaties • Communicatief en stressbestendig What’s in IT for you Als Application Engineer bij LKQ Fource in Schiedam heb je een baan die constant in ontwikkeling is. Daardoor krijg je de kans om jezelf ook voortdurend te ontwikkelen als het gaat om kennis en oplossingsvermogen. Ga jij het wagen? Dan kun je het volgende verwachten: • Uitstekend salaris afhankelijk van kennis en werkervaring • Mobiele telefoon laptop • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een uitstekende pensioenregeling, korting op diverse verzekeringen (collectieve zorgverzekering) en deelname aan bedrijfsfitness • 25 vakantiedagen op fulltime basis en de mogelijkheid om voordelig extra verlofuren te kopen • Persoonlijk keuzemenu, hiermee heb je de mogelijkheid om een deel van jouw arbeidsvoorwaarden af te stemmen op persoonlijke omstandigheden en wensen Pak het moment Enthousiast over de functie van application engineer bij LKQ Fource in Schiedam? Stuur ons jouw cv en motivatie via de button ‘Solliciteer nu'. Vragen? Stel ze gerust aan Michel Roos, IT Director, via +31629055206.
-
IT Service Support Engineer
posted 2 maanden geleden
As IT Service Support Engineer you have the ability to investigate, suggest appropriate solutions and resolve application issues efficiently. At the same time you are the type of person who enjoys engaging with customers to ensure the highest quality of service. In this position you will work within an international, growing organization and get the opportunity to help build the European team. Sounds interesting? Apply for the position of IT Service Support Engineer at LKQ Fource Hoensbroek now! What will you do As IT Service Support Engineer you will be responsible for providing first and second line IT support and response services to a very demanding user-base across LKQ Europe. You will deliver a positive customer experience through the swift and efficient resolution of problems and issues. Your key responsibilities • Customer Service Support Receiving and responding to a range of requests for IT support, providing information to resolve, meet requests, or investigate to promptly resolve and escalate as appropriate, maintaining information and recording, tracking, monitoring, and reporting as appropriate. • Service Level Management Monitoring and logging the actual service provided against expected service level agreements (SLAs). • Incident Management Prioritizing and diagnosing incidents, investigating causes and either resolving or escalating as required, facilitating recovery, following resolution, documenting incidents to agreed procedures. • Request Management Prioritizing requests, Consulting and confirming request details as required, facilitating request resolution within agreed service level targets, Documenting requests to agreed procedures. • Problem Management Initiating and monitoring actions to investigate and resolve problems, determining fixes/remedies, Solving and/or assisting with the implementation of agreed remedies and preventative measures. • Systems Installation/Decommissioning Undertaking routine installations and de-installations of items of hardware and/or software, documenting details of all hardware/software items that have been installed and removed so that configuration management records can be updated. • Quality and Conformance Generating, producing, and distributing reports, using measurement tools for routine analysis of data, Identifying and implementing improvements to data collection methods. Who are we Fource is part of LKQ Corporation and in the Netherlands, we supply around 250,000 different automotive parts to our clients. We supply our clients with accurate and fast deliveries. Moreover, we like to be ahead of the market, and we work actively and innovatively on the future of our organization! We never stand still and are constantly looking for new opportunities in the market. In addition, we are in a sector that will undergo a transformation in the coming years, and we are a changing organization where certainly not everything is fully crystallized. As a result, there are plenty of opportunities within our organization to grow! Your team The team consists of an IT Service Support Manager, two IT Service Support Team Leaders and 16 IT Service Support Engineers. You will report directly to the IT Service Support Team Leader. The team is spread out over 3 different locations in The Netherlands, 1 location in Belgium and 1 location in France. You will also be part of the European team. Your strength • Minimum 2+ years’ experience in a first/second line service desk response role; • Excellent communication skills and a good spoken and written command of Dutch and English are essential; • Technical and commercial education ideally in information technology; • Knowledge and understanding of end user technology devices, operating systems, business applications, software, printing systems and cybersecurity basics; • Setting up of new equipment and upgrading existing systems; • Experience/knowledge of the “ServiceNow” ITSM platform or similar and all related processes; • Calm, proactive, and participative approach for solving operational problems and issues. Why you should apply As IT Service Support Engineer, you will have a challenging position with a wide variety of responsibilities. You will become part of a large, international organization with an open and informal working atmosphere. Because of the size of the organization, there are plenty of opportunities to grow and you will get the chance to develop yourself through training and education. You will also get the chance to work from home and travel to the different locations in the country. We also offer: • A salary between €2.500,- and €3.400,- depending on your knowledge and experience; • A lease car, mobile phone and laptop; • Good fringe benefits, such as a good pension scheme, 25 vacation days (with additional purchase scheme), discount on insurance, a work-from-home allowance of €4.00 per day; • Sufficient growth opportunities and the opportunity to develop further through education and training; • Staff discount and possibility to participate in company fitness. Seize the moment Enthusiastic about the position of IT Service Support Engineer within LKQ Fource? Send us your resume and motivation via the button 'Apply now'. I will respond to your application within 2 working days. More information? You can contact Frank Maessen, Director of IT Services & Support, on +31611515526.
-
IT Service Support Engineer
posted 2 maanden geleden
As IT Service Support Engineer you have the ability to investigate, suggest appropriate solutions and resolve application issues efficiently. At the same time you are the type of person who enjoys engaging with customers to ensure the highest quality of service. In this position you will work within an international, growing organization and get the opportunity to help build the European team. Sounds interesting? Apply for the position of IT Service Support Engineer at LKQ Fource Schiedam now! What will you do The IT Service Support Engineer will be responsible for providing first and second line IT support and response services to a very demanding user-base across LKQ Europe. The successful applicant will deliver a positive customer experience through the swift and efficient resolution of problems and issues. Your key responsibilities • Customer Service Support Receiving and responding to a range of requests for IT support, providing information to resolve, meet requests, or investigate to promptly resolve and escalate as appropriate, maintaining information and recording, tracking, monitoring, and reporting as appropriate. • Service Level Management Monitoring and logging the actual service provided against expected service level agreements (SLAs). • Incident Management Prioritizing and diagnosing incidents, investigating causes and either resolving or escalating as required, facilitating recovery, following resolution, documenting incidents to agreed procedures. • Request Management Prioritizing requests, Consulting and confirming request details as required, facilitating request resolution within agreed service level targets, Documenting requests to agreed procedures. • Problem Management Initiating and monitoring actions to investigate and resolve problems, determining fixes/remedies, Solving and/or assisting with the implementation of agreed remedies and preventative measures. • Systems Installation/Decommissioning Undertaking routine installations and de-installations of items of hardware and/or software, documenting details of all hardware/software items that have been installed and removed so that configuration management records can be updated. • Quality and Conformance Generating, producing, and distributing reports, using measurement tools for routine analysis of data, Identifying and implementing improvements to data collection methods. Who are we Fource is part of LKQ Corporation and in the Netherlands, we supply around 250,000 different automotive parts to our clients. We supply our clients with accurate and fast deliveries. Moreover, we like to be ahead of the market, and we work actively and innovatively on the future of our organization! We never stand still and are constantly looking for new opportunities in the market. In addition, we are in a sector that will undergo a transformation in the coming years, and we are a changing organization where certainly not everything is fully crystallized. As a result, there are plenty of opportunities within our organization to grow! Your team The team consists of an IT Service Support Manager, two IT Service Support Team Leaders and 16 IT Service Support Engineers. You will report directly to the IT Service Support Team Leader. The team is spread out over 3 different locations in The Netherlands, 1 location in Belgium and 1 location in France. You will also be part of the European team. Your strength • Minimum 2+ years’ experience in a first/second line service desk response role; • Excellent communication skills and a good spoken and written command of Dutch and English are essential; • Technical and commercial education ideally in information technology; • Knowledge and understanding of end user technology devices, operating systems, business applications, software, printing systems and cybersecurity basics; • Setting up of new equipment and upgrading existing systems; • Experience/knowledge of the “ServiceNow” ITSM platform or similar and all related processes; • Calm, proactive, and participative approach for solving operational problems and issues. Why you should apply As IT Service Support Engineer, you will have a challenging position with a wide variety of responsibilities. You will become part of a large, international organization with an open and informal working atmosphere. Because of the size of the organization, there are plenty of opportunities to grow and you will get the chance to develop yourself through training and education. You will also get the chance to work from home and travel to the different locations in the country. We also offer: • A salary between €2.500,- and €3.400,- depending on your knowledge and experience; • A lease car, mobile phone and laptop; • Good fringe benefits, such as a good pension scheme, 25 vacation days (with additional purchase scheme), discount on insurance, a work-from-home allowance of €4.00 per day; • Sufficient growth opportunities and the opportunity to develop further through education and training; • Staff discount and possibility to participate in company fitness. Seize the moment Enthusiastic about the position of IT Service Support Engineer within LKQ Fource? Send us your resume and motivation via the button 'Apply now'. I will respond to your application within 2 working days. More information? You can contact Frank Maessen, Director of IT Services & Support, on +31611515526.